SALGSBETINGELSER

1.0 Firma

Vindunderlig.no driftes i regi av Vinhuset Nofra AS, organisasjonsnummer 881 306 832. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

Vinhuset Nofra AS

Karenslyst allé 10 – 2. etasje

0278 Oslo

2.0 Priser

Hvert viste element inkluderer mva. i norske kroner. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter som mva., frakt og betaling.

3.1 Betaling

Betaling skjer med valgt betalingsløsning i kassen. Løsningen er levert av Bambora og deres partnere.

3.2 Kortbetaling

Vi aksepterer kortbetaling av Visa, MasterCard og Maestro. Belastning av kredittkortet ditt blir foretatt direkte.

3.3 Vipps

Betaling med Vipps foregår via mobilnummer og verifisering av mobilbank-ID.

3.3.1 Faktura & delbetaling

I samarbeid med Lindorff tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for kjøpene dine. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Lindorff. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.lindorff.no

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistergyldige adresse, avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Lindorff Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Lindorffs faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

Lindorffs generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

3.3.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Lindorffs kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post på bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag–fredag kl. 08.00–16.00

Se også FAQ på bill.lindorff.no

3.3.3 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på kjøpet ditt, har du et tilgodehavende hos Lindorff. Lindorff tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto, og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag–fredag kl. 08.00–16.00.

3.3.4 Pris

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

4.0 Frakt

Alle ordrer belastes med frakt, dersom ikke annet er angitt i kassen.

4.1 Leveringsmetoder

Vi sender ut varer én gang i uken via Posten / Klimanøytral Bring Servicepakke. Postgangen tar normalt 1–2 dager.

4.2 Levering

Leveringen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling.

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig at du sjekker varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via e-post post@vindunderlig.no for videre instruks. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

5.0 Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Dette gjelder kun dersom varene returneres i sin originalemballasje og i det vesentlige er uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Du må som kunde betale eventuell returporto.

6.0 Tilbakebetaling ved heving av kjøp

Dersom du benytter deg av angreretten, vil vi betale tilbake salgssummen så snart som mulig, og senest innen 30 dager fra datoen vi mottar varene. Du som kunde betaler returporto. Vi betaler alt tilbake kostnadene ved å returnere de såkalte erstatningsvarer.

Se også Forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

7.0 Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen godtar du at vindunderlig.no lagrer og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten du forventer av oss. vindunderlig.no vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Etter personvernloven har du rett til, én gang i året, å sjekke den informasjonen vi har lagret om deg.

8.0 Kontakt og kundestøtte

Kontakt oss for kundestøtte på post@vinhusetnofra.no

9.0 Cookies (informasjonskapsler)

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre slike innlogginger eller handlekurven mens du surfer rundt på forskjellige nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til ikke å akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å bestille noe på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

10.1 Force majeure

Ved force majeure kan parten(e) fritas fra sine forpliktelser. Eksempler på force majeure er krig, opprør, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, naturkatastrofe, alvorlig sykdom, streik og lock-out, importrestriksjoner, hyperinflasjon, ran og innbrudd eller andre fenomener som ligger utenfor partenes kontroll og som hindrer partene i å oppfylle sine forpliktelser. Slikt fritak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse endrede forutsetningene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene, og om bruk av denne bestemmelsen.

10.2 Endring av kontraktsbetingelser

Etter at kunden har gjort et kjøp, har ikke nettbutikken rett til å endre vilkårene i den aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

10.3 Klager

Har kunden klager, skal disse snarest formidles til oss, via vårt kontaktnett.

10.4 Tvister og lover

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en norsk domstol.